OFSZETNYOMÁS  
  DIGITÁLIS NYOMÁS  
  EGYEDI CSOMAGOLÁSOK  
  | MŰSZAKI REKLÁMTERMÉK  
 
 

Szórólaptartók, asztali és álló displayek, megállító táblák, paravánok, banner állványok, Roll Up, hosztesz pultok, információs táblák, világító dobozok, plasztikus feliratok, kitűzők, kulcstartók.

A műszaki reklámtermékek megnevezés alá sorolhatjuk azokat a jellemzően fém, plexi, fa, üveg és egyéb alapanyagok megmunkálásával (tehát nem papír nyomtatással) kivitelezett kültéri vagy beltéri tárgyakat, szerkezeteket, melyek manapság elengedhetetlen kellékei a marketingtevékenységnek, vagy egy reklámkampánynak.

Ezek a termékek az alkalmazott anyagok minőségéből adódóan tartósabbak, időtállóbbak lehetnek, de sok esetben a gyártási folyamatok is több időt, nagyobb költségeket emésztenek fel (persze ezek a felhasználhatóság idejével arányosan megtérülnek). Vegyünk például egy irodaház tetejére felszerelt világító cégfeliratot dobozolt betűkből, mely évekig felhívja az utcán közlekedők figyelmét. Vagy egy fém kulcstartót gravírozott emblémával, amit ingyenes ajándékként osztogatnak egy vállalati nyílt napon, és amit a papír szórólapoktól eltérően még hosszú ideig használhat az ügyfél.

A műszaki reklámtermékek gyártása főleg egyedi munkát igényel köszönhetően a rendkívül sokféle választható anyagvariációnak, és az azokhoz kapcsolódó technológiáknak. Standard termékeket inkább a nyomdai méretekhez igazodó poszter kereteknél találhatunk, vagy raktárkészletre gyártott szórólaptartóknál, információs tábláknál, hostess pultoknál stb.

Nagyobb mennyiségű szóró ajándékhoz inkább műanyag termékekben gondolkodhatunk, de fémből gyakori a kitűző, vagy kulcstartó készítése, ahol többféle eljárással, öntéssel, sajtolással, lézervágással, gravírozással, galvanizálással alakíthatjuk ki a végleges formát és a felületet.

Egy reklámtermék legyártatása előtt kiemelten érdemes információt gyűjteni, szaktanácsot kérni a lehetőségekről, technológiákról, ugyanis egy céges arculat, egy terméklogó sokféleképpen megjeleníthető és a látványtervek gyakorlati szempontú változtatásával jelentős költségek spórolhatóak meg. Mindemellett egy reklámfelirat láthatóságát nem csak a méretének növelésével lehet fokozni, de vastagabb betűtestekkel vagy távtartással térbelivé, esetleg külső vagy belső fényforrással feltűnőbbé lehet tenni.

Legolcsóbb megoldás egy festett, vagy matricázott fémlemez, de beltéren egy kontúrvágott hab felirattal is térbeli hatás érhető el. Ha kültéren is megjelenítjük a feliratot, akkor a dobozolt betűk kontúrmart előlapja vagy oldala lehet festett fémlemezből, de színes plexiből is. A széles színskálájú plexi lemezek könnyen megmunkálhatóak, és minőségi felületet nyújtanak. Előnyük még, hogy átvilágíthatóak, így különböző fényhatásokkal tehetjük látványosabbá a felületet. Leggyakrabban a tejopál plexit használjuk világító dobozok grafikázott előlapjaihoz, mert egyenletesen szórja a fényt, a víztiszta plexi meg az üvegszerű megjelenése miatt közkedvelt, de mégis rugalmasabb és könnyebben hőhajlítható, ragasztható.

Az alkalmazott fényforrások kiválasztásán is sok múlik. Lehet halogén izzóval szemből megvilágítani egy felületet, de ennél érdekesebb a hajlított neoncsövekből készített fényreklám.

Igényes, kreatív megoldások közé tartozik, ha a távtartott feliratok hátrafelé világítnak, egy fénykontúrt kialakítva a betűk köré, esetleg negatív és pozitív kontúrmarással intarziázott feliratokat készítünk.

A kis helyigényű és hosszú élettartamú LED izzókkal főleg beltéri alkalmazásra készíthetünk displayeket, ahol a bemutatott terméket lehet pontosan megvilágítani, vagy élvilágító táblákat, ahol a víztiszta plexi felületbe gravírozott kontúr mentén törik meg a fény, és halvány derengést mutat.

Ebből a kis összefoglalóból látszik, mennyire összetett folyamatokat kell végiggondolni egy egyszerűnek tűnő felirat, vagy kitűző gyártása előtt. De ebben az eltervezésben, a közös gondolkodásban nyugodtan számíthat a segítségünkre, szaktanácsadásunkra.